Treningsdagbok - Kroppsøving
  • Login is required to access this page
    • Oppgave info

    • Visninger 115
    • Antall nedlastninger 3
    • Opplastingsdato 12/20/2020

    Treningsdagbok - Kroppsøving

    Trinn: VG3 
    Fag: Kroppsøving
    Karakter: 5
    Antall sider: 7
    Antall ord: 5911

    Utdrag fra Treningsdagbok Kroppsøving:

    For å oppsummerer tok jeg utgangspunkt i olympiatoppen sin artikkel om kraft/styrke trening for rygg. De fleste øvelser som ble presentert i artikkelen brukte jeg i min egen treningsplan. De treningsprinsippene som ble brukt var også hentet herfra, som for eksempel fra olympiatoppens 12-ukers treningsprogram som legger vekt på at hver treningsøkt skal inneholde minst 15 serier totalt, med 12-15 repetisjoner. Et annet treningsprinsipp jeg tok høyde for var bruke frivekter dersom det er mulig, dersom min hensikt var ikke å kun isolere spesielle muskler, men heller å inkludere store muskelgrupper og stabiliseringsmuskler. 

    I følge olympiatoppen sin artikkel om optimal styrketrening blir det også understreket at «De første 30 minuttene etter trening anbefales 1 gram karbohydrat pr. kg kroppsvekt og ~10 gram essensiell aminosyrer», men for meg var ikke dette alltid mulig, ettersom jeg har breddeidrett etter kroppsøving på torsdager. De gangene jeg hadde muligheten for å skaffe meg mat, var sjokolademelk valget, som ifølge artikkelen er et godt restitusjonsprodukt. 

    Abonner for mer -->


    Tilsvarende dokumenter:

    [wp-reviews]
    Blodsukker eksperiment - rapport - engelsk/biologi
    Den Industrielle Revolusjon Notater - Tidslinjer 2 - Historie