Finnfasit.no
Av Espen Noreng
Alle dokumenterLast oppLogg inn

Markedsinntrenging Fjordferger AS Markedsføring og ledelse

Utdrag

Markedsinntrenging

Markedsinntrenging som strategi gir tre muligheter, men ikke alle mulighetene er like aktuelle for Fjordferger. Bedriften kan prøve å få eksisterende kunder til å kjøpe et større kvantum av produktet, de kan forsøke å kapre kunder eller de kan utvide markedet og få ikke-brukere til å bli brukere.

Siden Fjordferger lanserer sitt produkt som markedsutfordrer i ett land hvor det allerede er etablerte bedrifter i samme bransje, vil det være vanskelig å få eksisterende kunder til å kjøpe et større kvantum av produktet, rett og slett fordi de ikke har eksisterende kunder i cruisemarkedet i Norge. Derfor må de gjøre seg kjent i den nye bransjen og heller forsøke å kapre kunder fra konkurrentene og forsøke å få ikke-brukere til å bli brukere.

Men å kapre kunder fra konkurrentene kan bli vanskelig, spesielt siden Fjordferger AS

har produkter rettet mot den samme målgruppen som blant annet Hurtigruten.

Fjordferger må satse på å skape et godt inntrykk i det nye markedet og forsøke å motivere potensielle brukere eller å få brukere av f.eks. andre cruiseselskap til å velge deres produkt i stedet. Her er omdømme svært viktig, siden Fjordferger tilbyr det samme som

Dette er bare et maskingenerert utdrag. Den nedlastede utgaven inneholder flere ord og har en annen formatering.
Tilbakemeldinger

Ingen tilbakemedlinger enda


  • Brukers navn vises ikke, fordi vi ønsker at alle våre brukere skal være anonyme.
  • Du kan skrive tilbakemelding når du har lastet ned dokumentet.
  • Kontakt oss hvis du ønsker å endre, eller slette en kommentar.
Dokumentinformasjon
Emne
Markedsføring og ledelse 2
SAM3006
Karakter
Ingen karakter
Type
Innlevering
Antall sider
3 sider
Antall ord
715 ord
Gjennomsnittlig rating
Av 0 ratinger
Nedlastinger
2 nedlastinger
Verifisert av finnfasit
Nei
Opprettet
December 18, 2021
Lignende dokumenter