HALVDAG I MARKEDSFØRING OG LEDELSE 2
Gjøvik Sjokoladefabrikk
Oppgave 1: Prisstrategi
Av alle konkurransemidlene er det utvilsomt prisen som skaper mest oppmerksomhet. Ofte blir kvaliteten på et produkt definert av hvordan prisen er. Med andre ord er det viktig for Gjøvik Sjokoladefabrikk å prise riktig, når de nå åpner butikk på Lillehammer.
Når man skal velge prisstrategi, er det viktig å først definere målgruppen. På Lillehammer er det liten tvil, om at store deler av befolkingen er en del av målgruppen. Blant annet studentene ved HiNN. Ettersom at Gjøvik også er en by med flere studenter ved NTNU, tror jeg dette er noe Gjøvik Sjokoladefabrikk har erfaring med. Gågata er også et møtested for eldre folk, som enten er ute på tur eller har vært og handlet. Mange elever fra Lillehammer videregående skole, går også forbi her på daglig basis. Med andre ord ligger deres nye butikk, på den mest sentrale plassen i Lillehammer. Det er ikke bare fysisk bedriften kan møte kunder, de har også etterhvert utviklet en god digital markedsføring. De har i dag opparbeidet seg en god følgerskare på instagram, som jevnlig får en digital smakebit av produktene. Det er mange ulike grun
Ingen tilbakemedlinger enda